آراد برندینگ
خانه / ضایعات فلزی و غیرفلزی / فروش ضایعات سر سیلندر _ فرافلزات

فروش ضایعات سر سیلندر _ فرافلزات

سرسیلندر چیست ؟

سرسیلندر یکی از قطعات اصلی در موتورهای درون سوز است. یک موتور درون سوز از تعدادی سیلندر تشکیل شده که وظیفه آنها ترکیب و احتراق سوخت و هوا است. قدرت تولیدشده در این فرآیند به کمک پیستون‌ها موجب به حرکت درآمدن چرخ‌ها می‌شود.

اما سرسیلندر، همان طور که از نامش پیداست، در بخش فوقانی سیلندرها قرار گرفته است. این قطعه بالای سیلندر را می‌بندد. سر سیلندر همواره در معرض گازهای داغ قرار دارد. به همین دلیل سرسیلندر از متریال سخت ساخته می‌شود. در حال حاضر کمپانی‌های سازنده برای ساخت سرسیلندر از آلیاژ آلومینیوم استفاده می‌کنند.

جنس سرسیلندر

سرسیلندر یک قطعه ریخته‌گری شده است که معمولا از  جنس سرسیلندر از آلیاژهای اهن (چدن دندانه ریز) یا الیاژهای الومینیوم بدو صورت ریختگی یا تزریقی در داخل قالبهای بخصوص ساخته می‌شود سرسیلندر معمولا یکپارچه و یا اگر طول موتور زیاد و یا سنگین باشد چند تکه ریخته شده و سپس سطوح لازم را تراشیده و صیقل داده و بشکل مورد نظر در می‌آورد.

عیوب سرسیلندر بطور کلی شامل موارد زیر می‌باشد

  1. ترک خوردن
  2. تاب داشتن
  3. کربن گرفتن
  4. گشاد کردن گیت سوپاپ، سوختن و خرابی سیت سوپاپ

ترک خوردن سرسیلندر

در صورت یخ زدن آب در سرسیلندر و یا زمانی که در حین تعمیر به دلیل بی احتیاطی ضربه‌ای به آن وارد شود سرسیلندر ترک می‌خورد. اگر ترک مویی و ریز باشد، با ریختن مواد درزگیر مخصوص از طریق رادیاتور به داخل  سیستم خنک کننده تا ضمن چرخش آب داخل ترک‌ها نفوذ کرده و ترک‌ها را مسدود کند. در صورت زیاد بودن ترک‌ها در شرایط خاص می‌توان با دوختن و جوشکاری ترک را رفع کرد.

تاب داشتن سرسیلندر

علل تاب برداشتن سرسیلندر، باز و بستن غلط سرسیلندر در موقع گرم بودن سرسیلندر یا نامیزان بستن پیچ‌های سرسیلندر یا سوختن واشر سرسیلندر و یا گرم شدن بیش از حد موتور می‌باشد.

علائم تاب دیدگی سرسیلندر

الف: سوختن مرتب واشر سرسیلندر

ب: موتور دیر روشن شده و بد کار می‌کند

ج: کمپرس داخل کربراتور و اگزوز و کارتر و رادیاتور می‌گردد

د: گرم کردن زیاد موتور

 ه: مخلوط شدن آب و روغن

و: کمی کمپرس

کربن گرفتن سرسیلندر

در اثر احتراق مخلوط هوا و بنزین در داخل سیلندر به مرور مقداری دود در اطاق احتراق جمع می‎شود که در کارکرد موتور خودرو تاثیر دارد. این دوده علاوه بر اینکه حجم اطاق احتراق کاهش می‌دهد، خود باعث احتراق زودرس در موتور ماشین می‌شود. از علائم زیاد شدن کربن در اطاق احتراق می‌توان انفجار خودسوزی و بالا رفتن کمپرس موتور خودرو ماشین را نام برد.

علائم کربن گرفتن اطاقک احتراق سرسیلندر

  • پت پت کردن موتور در سربالایی و یا زیاد ضربه زدن موتور خودرو
  • دیر خاموش شدن بعد از بستن سوئیچ

عمده ایرادات مرتبط با سرسیلندر

  • ریزش آب از اگزوز عقب و مشاهده‌ دود سفید
  • قاطی شدن آب و روغن (روی درب روغن فوقانی موتور کف سفید مشاهده می‌شود)
  • عدم کشش موتور خودرو و جوش آوردن (مخصوصاً کولر روشن) و بالا رفتن آمپر آب
  • کم کردن مرتب آب رادیاتور
  • کارکرد طولانی مدت دور تند فن رادیاتور
  • مشاهده کمپرس موتور در رادیاتور یا منبع انبساط

فروش ضایعات سرسیلندر

شرکت فرافلزات با همکاری جمعی از متخصصان و فعالان  با سابقه حوزه آهن و ضایعات آهنی فعالیت خود را آغاز نمود. مجموعه ما با هدف تامین ضایعات مرغوب مورد نیاز بازار با پویش مستمر بازار، کسب اطلاعات و انتقال اطلاعات به مشتریان خدمت رسانی می کنیم.

تعامل ایجاد شده بین فروشنده و خریدار باعث ایجاد حس اعتماد و امنیت به فرافلزات شده که خوشبختانه نتایج خوبی نیز به دنبال داشته است.

مجموعه فرافلزات آمادگی همکاری با اشخاص و ارگان هایی دارد که به صورت عمده و خرده ضایعات خریداری می نمایند. شما مشتریان عزیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در واحد فروش تماس حاصل نمایید.

مطلب پیشنهادی

فروش ضایعات استیل نسوز _ فرافلزات

ورق استیل نسوز چیست؟ به ورق استیل که شامل درصد بالایی از نیکل و کروم …

آدرس ایمیل:f.felezat67@gmail.com